|
Řešení krize v českém dabingu
Battěk, Jan ; SRSTKA, Jiří (vedoucí práce) ; JEŽEK, Vlastimil (oponent)
Český dabing je v krizi. Současný stav vyvolala Herecká asociace ocenitelnou snahou o sjednocení finančních podmínek honorářů a jejich navýšení po vzoru sousedního Německa. Souvisí ale kvalita dabingu s výší odměn výkonných umělců? Lze sjednotit honoráře v soukromém sektoru? Stojí zadavatelé dabingu o vyšší kvalitu za cenu vyšších výrobních nákladů?
|
|
Dospívající dramatička Magdalena Frydrychová
Rubenová, Sylvie ; SÍLOVÁ, Zuzana (vedoucí práce) ; VEDRAL, Jan (oponent)
Bakalářská práce Dospívající dramatička Magdalena Frydrychová (rané hry Panenka z porcelánu, Na věky, Dorotka) si klade za cíl na základě rozboru a srovnání jednotlivých her nalézt a pojmenovat charakteristické rysy autorčina stylu v letech 2004 ? 2006. Texty zkoumá dle předem předem vytyčených kritérií a pokouší se mezi nimi nalézt vzájemné spojitosti.
|
| |
|
Uplatnění mluveného slova ve vybraných kompozicích české hudby 2. pol. 20. století s přihlédnutím k vlastní kompoziční tvorbě
Chudovský, Daniel ; KURZ, Ivan (vedoucí práce) ; RIEDLBAUCH, Václav (oponent)
Tato práce pojednává o uplatnění mluveného slova v 2. pol. 20. století v české hudbě se zvláštním zřetelem na historický kontext a kompoziční tvorbu autora. V práci je kladen důraz na potřebu aktualizace a rekontextualizace tvůrčího procesu s uplatněním mluveného slova. Autor vychází především z duality aplikace sémantické povahy textových předloh v hudebních dílech a různých způsobů desémantizace. Jádrem práce je shrnutí a odůvodnění snah skladatelů o desémantizaci s příklonem k hledání těchto prvků v české avantgardní a postmoderní hudbě. Jádrem pojednání je analýza díla českého skladatele Jana Trojana Vašemu futuristickému géniu, které reflektuje zmiňované tendence. Autor své poznatky podkládá vlastními skladatelskými postoji a východisky.
|
|
Současná dramaturgie tzv. velkého činoherního domu
Nováková, Hana ; SÍLOVÁ, Zuzana (vedoucí práce) ; KUDLÁČKOVÁ, Jana (oponent)
Práce popisuje repertoár Divadla na Vinohradech v pěti sezonách 2007-2012. Zabývá se dramaturgickým výběrem jednotlivých titulů a výsledky jejich inscenací, které posuzuje na základě kritických ohlasů, divácké obliby i vlastní zkušenosti autorky. Snaží se při tom postihnout obecnější tendence, které se v dramaturgii velké činoherní scény, jakou Vinohradské divadlo představuje, opakovaně objevují. Podrobněji se potom zabývá proudem zábavního divadla, které sleduje v průběhu historie Vinohrad a poukazuje na to, že největších úspěchů divadlo dosáhlo v dobách, kdy byl takový repertoár propojen s dlouhodobě prosazovanou koncepcí umělecky vyhraněných režijních osobností. K problémům, se kterými se Vinohradské divadlo potýká dnes, podle autorky přispívají bulvární tendence při nasazování, obsazování či realizaci některých titulů i nedostatečné propojení režisérského divadla s hereckou dramaturgií.
|
|
Vlakové nádraží
PETRÁŠOVÁ, Jitka
Teoretická část této práce se týká přítomnosti a pojetí technicistního prvku v dřívějším i současném českém malířství. Blíže zkoumá toto téma v díle nejvýraznějších současných výtvamých umělců a dotýká se i fenoménu graffiti a jeho vlivu na současnou uměleckou tvorbu. Dále vysvětluje můj záměr a technický postup při práci na praktické části diplomové práce {--} cyklu šesti tematických maleb.
|